Sunday, February 23, 2014

Merindui teman....

Teman,
Dikala diri ini jauh dengan sang Rabb,
Kau hadir memberi semangat mujahadah.
Dikala diri ini tenang dalam rahmat Illahi,
Kau membiarkan aku bersama Rabb-Ku seakan memahami kerinduaan pertemuan hamba dengan Tuannya ibarat seperti sang anak merenggek-renggek kerinduan kepada ibunya....

Teman,
Dikala ini aku merindui kalam taujihadmu.
Dikala ini aku merindui peneman setia dikala kesakitan menerpa segenap kehidupanku.
Dikala ini aku merindui mujahadah-mujahadmu yang mendorong tindakan aku untuk bersama dalam mujahadahmu...

Tapi,
Keinginan aku hanya berlalu sepi..
Tidak mengetahui ke mana hilangnya teman sejati..
Tidak mengetahu dimana silapnya diri hina ini..
Tidak mengetahui dimana cara untuk aku temui semula teman sejati...

Ya Allah ya Rahman,
Pertemukanlah aku semula dengan teman sejatiku...
Berilah aku kekuatan untuk mencari teman sejatiku...
Berilah aku kesabaran dalam mujahadah mencari teman sejatiku...
Berilah aku ketabahan untuk terus berlari mencari teman sejatiku...

Ya Allah ya Ghaffar,
Ampunilah aku,
Rahmatilah aku,
Pandangilah aku,
Berilah aku kesempatan semula bersama teman sejatiku ya Allah...
Dan jadikan la ia teman sejatiku hingga akhir hayatku....


Ya Allah, aku sangat merindui kenangan itu...

No comments:

Post a Comment